Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Şişe Suları Hakkında Bilinmesi Gereken Gerçekler!  (Okunma Sayısı 1490 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Köksal AYDIN
VIP Üye
******

Performans: 2935
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 5093



« : 05 Eylül 2008, 13:26:21 »


Arkadaşlar hepimiz şişe suları hakkında az çok bir şeyler biliriz.Ama şişe suları da masum değil Buyrun okuyun...

Günümüzde şişe suları oldukça büyük bir endüstri ve giderek büyüyen bir sektör.. Hemen hemen hepimiz aldığımız şişe sularının sağlığımızı nasıl etkilediğini merak ediyor, zaman zaman saf ve sağlıklı olup olmadıklarından şüpheleniyoruz. İşte bugüne kadar şişe suyuyla ilgili söylentiler..

1- Şişe suları musluk suyundan daha iyidir

Her zaman değil.. Şişe sularının üzerindeki etiketlerde dağlardaki kar tanelerinden biriken saf su kaynaklarından depolandıkları yazabilir ancak şişe sularının çok azı karlı dağlar, yeraltı kaynaklar gibi egzotik kaynaklardan depolanır. Çoğu belediye kaynaklarından şişelenir.  Böyle olması suyun kalitesiz olduğunu göstermez, zaten hükümetlerin uyguladığı depolama koşulları vardır ve firmalar buna uygun olarak şişileme yaparlar.

2- En çok arıtılmış suyun tadı en iyisidir

Tuz ve minerallerden arındırılmış en saf suyun tadı yoktur. Sodyum, kalsiyum, magnezyum ve klor suya lezzet verir.

3- Vitamin, mineral ya da protein içeren şişe suları normal sudan daha sağlıklıdır

New York Üniversitesi  Dr. Marion Nestle, “Vitaminler, renk, bitkiler, protein ve suya eklenecek diğer bileşenler farklı tercihlere sunulan pazarlama numarasıdır” diyor. Ayrıca, azar azar verilen vitaminler bağımlılık da yaratabilir. Şeker , suni tatlarla güzelliği arttırılan su, diyet sodadan bile fazla kalori içerebilir. Sadece florür musluk sularında şişe sularından daha fazla olduğu için, şişe sularına eklenebilir.

4- Günde 8 bardak suçmeniz gerekir
Amerikan Tıp Enstitüsü kadınların günde 2.7 litre su içmelerini öneriyor. Ancak uzmanlar suyun yüzde 80′inin su, meyve suyu, kahve, çay gibi içeceklerden ya da yüzde 20’sinin de diğer sulu yiyeceklerle alınabileceğini belirtiyor. Bu da demek oluyor ki günde eğer 1.5 bardak (fincan) kahve ve 1.5 bardak (fincan) diyet soda içiyorsanız, sadece 1.5 litre suya ihtiyacınız kalıyor. Su tüketiminizi yiyip içtiklerinize göre ayarlamalısınız.

5- Yoğun çalışmalardan sonra şişe suyu en iyisidir
1 saatten daha uzun tempoda çalışıyorsanız suya ve sodyum ve potasyum gibi elektrolitlere ihtiyaç duyarsınız.  Bu sebeple sporcuların içtikleri yoğun içerikli sulara ihtiyaç duyabilirsiniz.  Eğer daha az hareket eden biriyseniz her zaman içtiğiniz suyu içebilirsiniz.

6- Şişe suları daha kolay geri dönüşebilir
Şişe suları musluk sularından daha çok doğayı kirletiyor. Üretimi, taşınması, dağıtımı ve pazarlanması oldukça maliyetli. Suları depolamak için üretilen plastik şişeler  yılda 100 bin araca yetecek kadar benzine eş değer. Amerika’da günde ortalama 70 milyon su şişesi yeniden dönüştürülüyor ama üzücü olan şu ki bunların yüzde 86’sının sonu çöp oluyor.Alıntı.
Kayıtlı

1996'da, şampiyonluk kaçtığında
Bu kadar yaklaşmışken "olamaz" dedi,
Ve kendini incir ağacına astı...
Daha 12 yaşındaydı Mehmet DALMAN!
Şimdi 24 oldun Mehmedim
Ve biz yine yaklaştık...

Çocuklarımızın ayaklarına batan dikenler, ya ektiklerimizdir ya da sökmediklerimiz...


TRAP ZONE
kt
VIP Üye
******

Performans: 649
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3775



« Yanıtla #1 : 05 Eylül 2008, 21:20:10 »

    Paylaşım ve bilgilendirme için teşekkürler...
Kayıtlı

Dünyayı güzellik kurtaracak...
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic